LESSON PLAN OVERVIEW
This is an assessment project based on analysis of the physics principles of Angry Birds. Students are given terminology to define/describe and guiding questions to explain through their play of the Angry Birds game and graphical analysis of the motion of different Angry Birds (although I have my students focus on the red bird at their developmental level.) The questions and activities are designed for the Physical Science (grades 8-9) course level, but can be modified for a Physics course. This project was designed in 2011 and has been used & modified over the last two years.
Time Needed: 3-4 class periods (I also have this as HW during the course of the project.)
Angry Birds is a game that is based on an Open Source Physics format. This means that the principles of physics are used to create a scientifically accurate game from the standpoint of the physics. You will utilize this to help you explain the physics principles of Angry Birds.
Purpose: To assess knowledge and application of principles of motion and Newton's Laws of Motion using the gameAngry Birds. The most effective method of creation in this project is in pairs, sometimes threes.
Tradução
PLANO DE AULA PANORAMA
Este é um projeto de avaliação com base na análise dos princípios de física de Angry Birds. Os alunos recebem terminologia para definir / descrever e questões norteadoras para explicar através de seu jogo, do jogo Angry Birds e análise gráfica do movimento dos diferentes Angry Birds (apesar de de meus alunos focarem o pássaro vermelho ao seu nível de desenvolvimento). As perguntas e as atividades são projetadas para a Ciência Física (graus 8-9) nível é claro, mas pode ser modificado para um curso de Física. Este projeto foi concebido em 2011 e tem sido usado e modificado ao longo dos últimos dois anos.
Tempo necessário: 3-4 períodos de aula (eu também tenho isso como HW durante o curso do projeto.)
Angry Birds é um jogo que é baseado em um formato Open Source Physics. Isto significa que os princípios da física são utilizadas para criar um jogo cientificamente correto do ponto de vista das propriedades físicas. Você vai utilizar isso para ajudá-lo a explicar os princípios de física de Angry Birds.
Objetivo: avaliar o conhecimento e aplicação dos princípios do movimento e as Leis de Newton do Movimento, utilizando o jogo Angry Birds. O método mais eficaz de criação neste projeto é em pares, em três vezes.
Fonte: http://educade.org/lesson_plans/physics-of-angry-birds
Tradução através Google Tradutor (com alguns pequenos ajustes de concordância)
Nenhum comentário:
Postar um comentário